מהלכים שיש לנקוט בכדי להפוך את מפלגת העבודה לרלוונטית - משה אשכנזי

Thank you for rating this article.

לכבוד החברים שהשתתפו בשולחן העגול, הבמה הרעיונית של תנועת העבודה

אני מתכבד להגיש לחברים אשר לקחו חלק בשולחן העגול שאורגן על ידי אסף הלחמי את המהלכים שיש לנקוט בכדי להפוך את מפלגת העבודה לרלוונטית, לבנות את הבסיס שיאפשר למפלגה להתחבר לצבורים רחבים ולהיפטר מחטאי ושגיאות העבר אשר הובילו אותה למצב בו היא נמצאת היום.
המפלגה לא תהיה רלוונטית מבלי לשנות את כללי המשחק, את השיטה, את המבנה הארגוני.

השיטה הישנה בה קבוצות של " פעילים מרכזיים" המונעים מאינטרס צרים מנסים להשפיע ולתפוס עמדות כוח במפלגה נכשלה, כך גם הועידה אשר הפכה לאסופה של צירים שצורפו ולא נבחרו, מזכירי סניפים אשר ברובם מייצגים את עצמם ולא יותר, סניפים שלא מקיימים פעילות מזה שנים למעט בתקופת פריימריז ועוד......
היום המפלגה בשליטתה הבלעדית של יו"ר המפלגה המנהלת את המפלגה ללא בלמים ואיזונים באמצעות אנשים ששתלה בכל עמדות מפתח במפלגה, ועדות שראשיה וחבריה לא נבחרו, מונו על ידי יו"ר המפלגה. נכון לעכשיו מפלגת העבודה מתנהלת ללא בלמים ואיזונים.

השינוי לא יתאפשר על ידי הנצחת השיטה, בחירת ועידה, מזכירי סניפים, מוסדות כפי שהיה מקובל עד כה, יהיה טעות לעשות אותו דבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות.
יש להקים מספר ועדות, לקבוע סדר יום ולוח זמנים בכדי לקיים דיון בסוגיות שהזכרתי מעלה (קצוב בזמן, חודשיים לכל היותר) ולהגיש מסקנות שיובאו למשאל בקרב כלל חברי המפלגה ו/או ליו"ר המפלגה והנהלת המפלגה.
הועדות יקיימו דיונים בין היתר על מבנה מוסדות המפלגה, הצורך בהם, תפקיד וסמכויות המזכ"ל והמנכ"ל, גודל הועידה, בצירופים לועידת המפלגה, האופן בו יש לבחור מזכירי סניפי וצירי ועידה, הצורך בסניפים, פתיחת המפלגה לציבור הרחב, תקופת ההכשרה, הזכות של חבר מפלגה ומתפקד למפלגה לבחור ולהיבחר לכל תפקיד, סוגיית מוסדות המפלגה ועוד ......

לאחר קבלת מסקנות הועדות בסוגיות הליבה, לפני קיום בחירות לוועידה ה-11 יש לבחור מזכ"ל שייבחר בקרב כלל מתפקדי וחברי המפלגה.
מזכ"ל עם סמכויות רחבות אשר יחויב לעבוד בתיאום מלא עם ועדות היגוי אותן ציינתי מעלה בכדי להכין את המפלגה לבחירות צירי ועידה לוועידה ה-11, להקמת מוסדות, לקבלת החלטות בכל הקשור במבנה הסניפים, בבחירות מוניציפאליות ובפריימריז לראשות המפלגה.

לסיכום יש להקים צוותי היגוי אשר יגישו מסקנות תוך חודשיים בנושאי ליבה, לאחר מכן לבחור מזכ"ל בבחירות שיתקיימו בקרב כלל חברי המפלגה ורק לאחר מכן להתחיל בתהליך שיקום, ארגון מבני, בחירת ועידה, הערכות לבחירות מוניציפאליות וכל שאר הנושאים.

בברכה, משה אשכנזי
ציר הועידה ה 10 - חבר מזכירות ותיקי התנועה

"עלינו ליצור צירוף של נכונות לקרב את המיעוט הערבי ליעודים הדמוקרטיים הפשוטים של המדינה, בלי להטיל על שכמם את מעמסת הציונות"
יגאל אלון, 1959

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי