למה פרץ ושמולי פעילים בסיעת כחול לבן?

Thank you for rating this article.

למה שרי מפלגת העבודה וחברי הכנסת שלה - עמיר פרץ ואיציק שמולי, פועלים כאילו התקיים מיזוג עם סיעת כחול-לבן?

באיזו רשות וסמכות חוברים למפלגה אחרת, מכפיפים עצמם ליושב-הראש שלה ומתנהלים כאילו אין להם צורך לתת דין וחשבון לחברי ומצביעי העבודה. ואם אכן מתקיים בפועל המיזוג - מדוע פעלו בניגוד לסמכותם ולא קיבלו את אישור מוסדות המפלגה ומתי מזכ"ל המפלגה יקרא אותם לסדר.

כחול לבן

סיעת העבודה בכנסת, היכן?

מה עם מפלגת-העבודה וסיעתה בכנסת? מדוע לא מתקיים מפגש שלושת חברי וחברות הכנסת מטעמה? האם מוסדות המפלגה אישרו חיבור כזה?

נדמה שלא, כי ועידת המפלגה רק אישרה "ניהול מגעים לשיתוף פעולה" ולא את המיסוד שלו בפועל.

התמונה פורסמה ע"י בני גנץ (ראו פה), יו"ר סיעת כחול-לבן בכנסת ומפלגת חוסן-לישראל שאין לו שום קשר משפטי או פוליטי למפלגת העבודה. גנץ עוד מקפיד להדגיש כי "... נפגשנו הבוקר, כל כחול לבן ..." - האם התקיים איחוד ומיזוג בין המפלגות והסיעות בכנסת שאינו טורח לאזכר את החברים מסיעת העבודה? ואם נפגשו הסיעות, מדוע חסרה בה חברת הכנסת הנוספת מטעם המפלגה?

למעשה, נראה כי לפחות הח"כ והשר איציק שמולי בחר להתעלם מכך שנבחר בקולות מצביעי העבודה. לפחות על פי הציוצים שלו בטוויטר ומאז התמנה לשר - לא מוזכרת שם "מפלגת העבודה" אפילו פעם אחת, יו"ר העבודה פרץ גם הוא מוזכר רק כלאחר יד ואילו יו"ר כחול-לבן גנץ זוכה לאזכורים רבים על דרך "יחד עם ...", "בהובלת ...", "בגיבוי ...", "מברך את ..."! אפילו שר האוצר מהליכוד, ישראל כץ, ושר המשפטים מכחול-לבן אבי ניסנקורן זוכים ליותר אזכורים מעמיר פרץ - שותפו ויושב ראש מפלגתו.

עמיר פרץ לזכותו יאמר, מקפיד לאזכר את היותו נציג העבודה בממשלה ובכנסת ולשייך את הישגיו שלו ושל השר שמולי אליה.

גוש כחול לבן בממשלה ולא חיבור בכנסת

ההסכם הקואליציוני מדבר מפורשת על שיתוף-פעולה לעניין הממשלה ה-35 בלבד, "... הממשלה תהא ממשלה דו גושית ... כך שסיעת העבודה תהיה חלק מגוש כחול לבן ..." (הסכם קואליציוני ומסמך הבנות לממשלה ה-35) ולא על מיזוג פוליטי ומחיקת מפלגת העבודה. יתר על כן, בסדר יומה של הוועידה העשירית וההצבעה המקוונת שהתקיימה בתאריך 26/4/2020 נאמר במפורש כי יו"ר המפלגה מוסמך "... לניהול המגעים לשיתוף פעולה פרלמנטרי, ציבורי ופוליטי בין העבודה לכחול לבן ..." (הזמנה לועידת המפלגה), אך לא ליישום שלהם בפועל.

אז אם המפגש עסק בנושאי גוש כחול-לבן בממשלה, מדוע נכחו בו גם חברי סיעת כחול-לבן בכנסת שאינם שרים? ואם מתקיים מיזוג ואיחוד דה-פקטו, מדוע חברת הכנסת השלישית של מפלגת העבודה לא נכחה במפגש?

לעצם עניין מיזוג וחיבור המפלגות והסיעות בכנסת - עמיר פרץ קיבל סמכות "לניהול מגעים" בלבד וליישום עצמו נדרש לקבל את אישור הוועידה. אז האם מתקיים בפועל איחוד כזה, שני חברי הכנסת פועלים נגד החלטת הוועידה ועל מזכ"ל המפלגה לקרוא אותם לסדר.

כחול לבן לא עומדת בהסכם הקואליציוני

זה גם המקום לציין כי בני גנץ ומפלגתו כחול-לבן לא עמדו במרבית סעיפי ההסכם ובפרט בסעיפים 19 (נציגות למפלגה בשירות החוץ), 21 (שיתוף פעולה במוסדות הלאומיים), 22 (עמדה משותפת בנושא תקציב המדינה) וכן במסמך ההבנות לכל הסעיפים הנוגעים להכלל דרישות מפלגת העבודה בתקציב המדינה לשנים 2020 ו-2021.

ואם אכן כך הדבר, מדוע שרי העבודה בממשלה לא דורשים מיו"ר כחול-לבן לעמוד בהתחייבויות שלו, או פורשים מהממשלה ומבטלים את ההסכם?

"ביטחוננו תלוי בשלום בין יהודים לערבים בארץ ישראל ובינינו לבין מדינות ערב ... ולשם כך מוצדק לשלם מחיר כבד"
ברל כצנלסון, 1938

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - שיר לשלום

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי